juni 07, 2013

NAIL POLISH: GUIDE


Et efterhånden meget efterspurgt indlæg. Jeg elsker simpelthen at udtrykke kreativitet på mine negle, hvilket jeg også ofte deler her og på min instagram, selvom jeg hele foråret kun har gået med hvid neglelak faktisk. Men her er i hvert fald et indlæg hvor jeg kommer lidt nærmere ind på hvordan jeg plejer mine negle og hvilke neglelakker jeg bruger aller oftest.

De seneste fire år har jeg ikke kunnet sove hvis ikke jeg har haft håndcreme på. Igennem tiden har jeg prøvet mange forskellige, men er altid gået tilbage alligevel til min absolutte yndlings. Den er fra Matas, parabene-, alkohol- og parfumefri og gør hænderne babybløde lige så snart den er trunget ind, hvilke gør den helt perfekt. Dog købte jeg i sidste måned den fantastiske fedcreme fra Body Shop.  Bortset fra dens lidt specielle lugt virker den også hele perfekt. Jeg bruger den også på Daniels hænder, da han som et hvert andet børnehavebarn (hehe) altid har tør og ødelagt hud på hænderne. 

Dette er hvad jeg så bruger til neglene, meget enkelt. En elektrisk fil, købt for 40 kr i Netto et par somre siden, men stadig i perfekt stand. Den bruger jeg når bare det skal gå stærkt. Ellers den fældende guldfil som er min søsters faktisk. Det er meget, meget sjældent jeg klipper neglene, de bliver altid bare så skarpe og kantede. Dog kan jeg sagtens bruge op til en halvanden time på bare at sidde og file negle (jaja freak :)) ). Når det skal være allerbedst, skal det være lige efter min håndcreme har trangt ind. Ellers er der neglebåndskubberen, også fra The Body Shop. Lugten kan jeg overhovedet ikke klare (Købte den mens jeg var så forkølet at jeg intet kunne lugte og brugte den første gang dagen efter, hvor jeg dog kunne lugte men havde det pissedårligt. Ellers ville jeg sikkert godt kunne lide lugten). Tidligere har jeg brugt rosenpinde, men jeg syntes altid i sidste ende, at det blev så grimt. Da der er olie inde i denne, skader det ikke og man skubber med en gummidut, som faktisk forstærker neglebåndet. Eller, det gør gummidutten ikke, men selve neglebåndskubberen.

Disse to er mine babyer. Jeg ville simpelt ikke overleve uden (overdriver ikke)! Dengang i femte klasse da jeg ejede mere end 100 neglelakker udelukkende i pangfarver, skiftede farven på neglen nogenlunde hver dag og selvfølgelig ikke brugte underlak, oplevede jeg at mine negle blev fuldstændig gule. Det lærte jeg af og rørte (næsten) ikke neglelak med de helt stærke farver i et år. Da nu jeg igen er begyndt at gå med det igen, er det meget vigtigt for mig at beskytte neglene med noget jeg ved er godt. Derfor bruger jeg de her under al neglelak. Den fra Orly fik jeg af min kusine i Finland og ved faktisk ikke, om den forhandles i Danmark. Jeg har i hvert fald aldrig set den nogen steder. OPI Envy'en købte jeg efter at have gennemstalket Youtube-negle-bloggeren, Cutepolish (hun er btw fantastisk, tjek hendes kanal!). Hun bruger vist heller ikke andet - bortset fra den hun selv har designet. He, tænk at få lov til det... Og hey, jeg siger det bare! Allerede efter første brug, var mine negle ikke kun stærkere, men også hvidere!

Disse er mine elskede top coats. Rapi Dry Top Coat'en fra OPI (som jeg købte i Magasin i et sæt Envy'en for 135 kr. Rimelig fantastisk når deres lakker normalt koster 125 kr. stykket) er bare en som holder i tredive år. Dog måtte jeg lige vende mig til i starten at det seriøst lignede plastiknegle i bedste Barbiestil. Det gør Essies ikke, den er lidt mere diskret men holder også i op til to uger har jeg oplevet. Ikke at jeg behøver det, jeg skifter farve på neglene stortset hver femte dag, hehehe.
Hov, nu glemte jeg at få den her med på billedet, men så læs indlægget om den i stedet her!

De to lakker jeg udelukkende har brugt hele foråret. Ejj jeg husker helt tydeligt den første gang jeg havde hvid neglelak på. I fjerde klasse. Men altså, min venindes-ikke-særlig-gode-fra-H&M-neglelak. Efter dengang har jeg ledt efter den perfekte hvide (ligesom jeg med min mor ligeså langt tilbage jeg husker har ledt efter den perfekte plasterfarve. I må meget gerne anbefale!). Det gjorde jeg så, da jeg var i Kina i sommers og fandt GUPPYen. Ikke nok med at man kun skal lægge et lag før den dækker perfekt, har den frugtduft! Er det lige fantastisk eller hvad?! :))
Dog har den været åbnet og lukket og brugt så mange gange i løbet af året, så den desværre er begyndt at klumpe. Så var det, at jeg købte OPIs Alpine Snow. Den er også superflot, dog er den i en lidt koldere nuance end den anden, men jeg fortyder end ikke et sekund, jeg købte den!

Når bare hvid en gang i mellem bliver for kedeligt, har jeg tilføjet først den midterste (har ingen ide hvor den er fra) og glimmerbomben fra La Femme Beauty på tippen af neglen. Altså sådan, bare med hvid under. Så er der minien fra OPI som jeg trods lang tids søgen ikke har kunnet finde ud af hvad hedder. Det ærger mig bare megameget, da der næsten er intet tilbage af den og jeg fik den i et sæt fra min pissenice nisseven i december. Og ja, til blegfingre brugte Freia og jeg den hele vinteren næsten, så hvis nogen ved hvad den hedder (og hvilken farve den har desuden), så skriv det endelig !

Hvis endelig jeg har taget mig sammen til at tage en farve på neglene, ender det typisk op med en af de her - trods samlingen på omkring de 70 lakker...
Endnu en frugtsmag neglelak fra GUPPY (!), Fiji fra Essie og Blue Satin fra Chanel. Så faktisk er det snyd, jeg har kun brugt Ciatés Big Yellow Taxi en eneste gang før, hvilket der er billede af lige under. Det var bare tilfældigvis den dag jeg tog billederne, jeg lagde den gule på og så skulle den da med på billedet! Ps, den er meget gulere end flasken liiige umiddelbart afslører.


Ananas! Mine negle skulle bare have været gule, men gul er meget gul, når man udelukkende har haft hvid neglelak på, så min veninde foreslog om ikke jeg skulle tilføje en ananas. Hold nu op, hvor synes jeg det er cute! Den anden hånd er på min instagram, hvis nogle havde lyst til at se den thehe.

Nu ved jeg ikke hvorvidt jeg har gjort udtryk for hvor snobbet jeg er med, at det skal være dyre og gode lakker. Det må I sgu undskylde, men det er jeg altså. For ja, jeg har noget imod de dersens tyve kroners neglelakker, og nu er der sikkert mennesker som gør oprør foran min dør eller noget, men eftersom jeg har så dårlige oplevelser, bruger jeg bare ikke andet end dem i lidt højere prisklasse. Dog siger jeg ikke, at de altid er gode, for det synes jeg satme ikke Chanels er! De har evig og altid de flotteste farver, men de er tynde og skaller allerede efter en halv time, selv med overlak. Åh, et par linjers brok må der også være plads til en gang i mellem :))

Så, nu har jeg brugt en time eller to på dette indlæg, men er dog også ganske tilfreds - eller hvad, hva siger I? Gav noget af det mening? Var det brugbart? Nogle der kom igennem hele indlægget? haha. Skriv endelig feedback, det elsker jeg jo :)
Hov og så en sidste ting,  dette er et planlagt indlæg, min computer er påny sendt til reparation, så irriterende altså. Men god weekend allesammen, ud og nyd vejret! 

10 kommentarer:

  1. Jeg kom igennem det! du er så sød altså

    SvarSlet
    Svar
    1. Haha hvor godt! Ih det er du altså også

      Slet
  2. Sikke et godt indlæg!
    - Jeg er virkelig også stor fan af kreative neglelakker :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak! Hehe så er jeg ikke den eneste meganørd, det er meget rart at vide :))

      Slet
  3. Virkeligt fedt indlæg, Dagmar <3

    SvarSlet
  4. Jeg tror vidst nok OPIlakken hedder Only One Nemesis :)

    SvarSlet
  5. Har den selv og elsker den så meget

    SvarSlet