november 09, 2012

SPUN SUGAR

Og I får sgu endnu en nailart tutorial. Sig mig lige hvis det er at jeg skal skære ned for det - måske bare vise dem som en del af et outfit eller noget - men jeg synes bare at det er så skægt at ekspermintere med.

Førrrrst læg en sort neglelak ( eller whatever, I kan selvfølgelig selv vælge en hvilken farve).

Jeg synes det blev lidt finere og lidt mere anderledes, så jeg lagde også en mat lak ovenpå.

Så er det om at dryppe en lille klat i den ønskede farve til striberne ned på noget plastik og røre rundt i det. Længe. Så længe at man kan "løfte" lakken fra tandstikken op og der kommer en ganske tynd streng neglelak - ligesom sukker bliver, når det har kogt.

I starten var jeg meget utålmodig hvilket resulterede i, at stregerne blev meget tykke.

Så tynde skal de nemlig være som på iverstående billede.

Dette var så resultatet fra den grimme og utålmodige hånd. Den anden hånd ses på øverste billede.
Nåh ja, fjern så det neglelak i siden med en vatpind.

Ooog disse lakker var hvad jeg brugte. Jeg valgte ikke at bruge overlak, da jeg ville beholde teksturen på overfladen.

Hvis I (ligesom mig selv..) overhovedet ikke forstod overstående fremgangsmåde, så søg Spun Sugar Nails på Youtube. Der kommer rigtig mange gode resultater op.
Ka' I ha' det?  God weekend! :-)


4 kommentarer:

  1. Du må endelig ikke skære ned på det! det er super hyggeligt, og virkelig flot, det bliver jeg altså nød til at prøve en dag(-:

    SvarSlet
    Svar
    1. Jamen, så bliver jeg da ved! :-)
      Grunden til at jeg skrev det var, at jeg faktisk lavede neglene og indlægget i mandags, hvor jeg lavede moustacheneglene, hoho.

      Slet
  2. Hvor ser det fedt ud. Skal helt klart prøves! ;-)

    SvarSlet