april 20, 2013

COOKIES




I går lavede jeg disse cookies (fundet fra Josefine og Christines skønne madblog) med min mor. Det er jo kun fredag en gang om ugen!
Jeg synes tit når man laver sunde alternativer til noget som for eksempel cookies, bliver det hurtigt kedeligt og smager "for sundt", men de her blev altså rigtig gode.


Opskrift (Jeg lavede en lille bille smule om i den originale opskrift, men det er smag og behag)

2-3 bananer
250 gram havregryn

4 spsk smør (ca. 32 gram)
evt 1 tsk stødt kanel, men det undlod jeg
40 gram hasselnødder
50 gram mørk chokolade
50 gram rosiner
2 tsk rørsukker til drys
Mos bananerne med en gaffel. Tilsæt havregryn og rør godt. Smelt smøret. Hæld det også i skålen med havregryn og banan. Tilsæt hakkede hasselnødder, hakket chokolade (kanel) og  rosiner. Rør godt sammen. Form omkring 15 cookies ud af massen og læg dem på en bageplade med bagepapir. Drys med rørsukkeret og bag i 20-25 min ved 175 grader.

14 kommentarer:

  1. De ser rigtig lækre og sunde ud! :)


    Tag gerne et kig forbi min blog hvor jeg lige nu har billeder af mit nye tøj!

    http://life-is-pure-love.blogspot.dk/

    SvarSlet
  2. De ser virkelig lækre ud!

    Vil du følge mig?

    mielouise.blogspot.dk

    SvarSlet
  3. ser vildt gode ud, skulle være de skulle prøves snart!

    SvarSlet
  4. Det lyder utrolig lækkert, det må hellere prøves snarest!

    SvarSlet
  5. De kunne være, man skulle kaste sig ud i at lave dem? ;))

    SvarSlet
    Svar
    1. Do it !!! For det første er det super nemt og tager ikke mere end ti minutter :-)

      Slet
  6. I know that recipe too, love them! xx

    SvarSlet