juli 03, 2013

INSPIRATION OG GLADE SOMMERDAGE

















Og så gik der pludselig et par dage og jeg var i besiddelse af fire bøger fyldt med inspiration - hvilket selvfølgelig skulle annonceres med en kæmpe billedspam og teksttungt indlæg, hehe.
De har alle fire forskellige "egenskaber" og temaer, hvilket jeg elsker. Den første, 14,000 things to be happy about, er en bog jeg købte på eBay for et par uger siden. Der er ingen undernoter, ingen oplægsnummer og alt det der, kun en masse, masse ord og små tegninger som man ikke kan andet end at smile over hele femøren af.
Jorden set fra himlen er en helt fantastisk bog med kæmpe billeder som fotografen Yann Arthus-Bertrand har taget på sin rundrejse verden rundt. Jeg er nu helt 100 på, at hvis jeg nogensinde skulle have en af de dersens oplevelser, skal det helt sikkert være en tur i en luftballon eller helikopter.
Den tredje er en svensk fotograf, som over et par år har været på alverdens strande og har taget de mest utrolige og stemningsfulde
 strandbilleder og så samlet dem i en bog der hedder Life's a beach.
Jeg fotograferer
, er en foto-teknikbog, jeg faktisk fik af min farmor sidste sommer men som jeg fandt i forgårs. Selvom første oplæg var i tredserne, er det stadig de samme teknikker vi bruger i dag og jeg er faktisk allerede blevet lidt klogere bare ved at kigge i den.

Jeg håber ikke indlægget var alt for svært at komme igennem. Jeg er på arbejde lige nu, så det er altså et planlagt indlæg. Nyder I ferien? Trods arbejde er jeg i intet mindre end perfekt tilstand lige nu :)

6 kommentarer:

  1. Ved du hvor man kan få fat i lignende fotobøger, som ikke er fra biblioteket?

    SvarSlet
    Svar
    1. Alle mine bedste kommer fra Sverige (jeg kan ikke lige huske hvad butikken hedder, men jeg må lige finde ud af det senere). Ellers synes jeg altid at finde nogle, jeg gerne vil have med hjem i Urban. Ellers prøv diverse design/interior-butikker :)

      Slet
  2. ELSKER FOTOBØGER!!!
    De er bare de bedste at læse i og man lærer altid noget nyt og får inspiration, jeg burde seriøst overveje at købe nogle flere hæhæ :D
    tag gerne et kig forbi min blog ;)
    broccolipippi.blogspot.com

    SvarSlet
  3. These are amazing! I would especially love the first one.

    SvarSlet